Radny napisał do przewodniczącego
Radny miejski Łukasz Warchoł napisał do przewodniczącego rady Stanisława Sobieraja prośbę o udostępnienie kosztów, jakie poniosło miasto na organizację imprez z okazji 85-lecia Centralnego Okręgu Przemysłowego i koncertu Wakacyjna Trasa Dwójki (30 lat Disco Polo).
W odpowiedzi przewodniczący poinformował, że na organizację obchodów 85-lecia powstania Centralnego Okręgu Przemysłowego, imprez towarzyszących oraz Uroczystej Gali otwarcia Muzeum Centralnego Przemysłowego, po otrzymaniu danych z Muzeum Regionalnego, z budżetu miasta wydano 1 milion 44 tysiące 683,54 złotych brutto, przy dochodzie od sponsorów w kwocie 434 tysięcy 500 złotych brutto.
Reasumując z budżetu miasta na pełną organizację wydarzenia (wykonawcy lokalni i ogólnopolscy czyli koncerty Nadsańskiej Orkiestry Kameralnej z udziałem chórów stalowowolskich oraz ambasadorów Stalowej Woli - Mileny Lange, Szymona Jędrucha, Marcina Dyjaka; Warszawskiej Orkiestry Sentymentalnej; zespołu LemON; Kamila Bednarka; zespołu Zakopower; zespołu Retro Voice Band i Eweliny Flinty; zespołu Sound'n'Grace; C-Bool`a; dwie sceny, technika sceniczna, obsługa techniczna, zabezpieczenie medyczne, ochrona, ogrodzenia, hotele i catering, prowadzący wydarzenia, toalety przenośne, fajerwerki, konkurs Quizspotter z nagrodami, festiwal wynalazków, promocja wydarzenia w mediach) wydano z budżetu miasta 610 tysięcy 183,54 złotych brutto.
Błonia przyciągnęły tysiące mieszkańców
Udział w czterodniowym wydarzeniu wzięło kilkadziesiąt tysięcy osób. W dniach 7-10 lipca Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego odwiedziło łącznie 4 tysiące 557 osób, co stanowi 13,62 procent z planowanych zgodnie z założeniami projektu 3 tysięcy 3537 osób zwiedzających w pierwszym roku działalności.
Natomiast koszty organizacyjne jakie miasto poniosło w związku z organizacją koncertu Wakacyjnej Trasy Dwójki to 58 tysięcy 540,80 złotych brutto, przy jednoczesnym dochodzie w kwocie 36 tysięcy 900 złotych brutto, a więc koszt poniesiony z budżetu miasta wyniósł 21 tysięcy 640,08 złotych brutto.
Jeżeli chodzi o koszty kampanii promocyjnej to zgodnie z zapisami umowy z Telewizją Polską S.A. w § 5 ust. 1 o treści: Strony zobowiązane są do zachowania pełnej poufności wszelkich informacji, materiałów i dokumentów przekazywanych sobie wzajemnie w związku z zawarciem i realizacją umowy w okresie trwania umowy oraz po ich zakończeniu. Miasto Stalowa Wola nie może podać Panu Radnemu kosztów – stwierdził przewodniczący w odpowiedzi.
Koszty takie same jak przed laty
„Jednocześnie informuję, że koszt umowy jest identyczny jak w latach poprzednich przy organizacji tego wydarzenia i był w pełni zabezpieczony w planie budżetu miasta na wydatki promocyjne. Udział finansowy miasta jest w pełni racjonalny i uzasadniony do skali wydarzenia, jakim jest koncert transmitowany w TVP2 i TVP Polonia, ilości artystów, multimedialnej oprawy, udziału kilkudziesięciu tysięcy publiczności zgromadzonej przed sceną na Błoniach Nadsańskich, kilkudniowej promocji w TVP oraz transmisji na żywo i retransmisji, którą tylko w pierwszym dniu emisji oglądało blisko 2 mln widzów, a według danych przesłanych przez TVP w dniach 24-26.07.2022 r. premierę i powtórki koncertu obejrzało 5 milionów widzów” - odpisał przewodniczący radnemu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?